Описание
МАНИПУЛАЦИЯ И ПУБЛИЧНА КОМУНИКАЦИЯ:
МИТОВЕ И РЕАЛНОСТИ
Венцеслав Ал. Бондиков
Цена: 18.00 лв.
Мека корица
416 стр.
Монографията „Манипулация и публична комуникация: митове и реалности” дава задълбочен и достатъчно широк поглед върху явлението „манипулация” и на неговите проявления и връзки.
Основната цел на тази книга е разкриването на спецификата и особеностите на някои видове социална комуникация и тяхната връзка с манипулацията. Някои от разгледаните форми на комуникация са манипулативни по природата на своето съществуване. В основата на съществуването и функционирането на PR, рекламата, изграждането на имидж стои манипулацията като основен фактор. Други комуникационни форми, като например проучването на общественото мнение, маркетингът също могат да използват манипулационните методи за постигане на своите цели.
Описаните прояви на манипулация в социалната комуникация не са единствените, които се срещат. Но те са тези, с които „общуваме” най-често.
Независимо от това дали искаме или не, дали признаваме или не, манипулацията отдавна си е извоювала правото на съществуване. Ето защо въпросът вече не е дали я отхвърляме, а доколко я разпознаваме. Ние не трябва да се боим от манипулацията, а да я разбираме.